Bali het 'toetje' van onze reis

20 augustus 2013 - De Koog, Nederland

Ondergaande Bali zon

Wij begrijpen het . . . Overal komt een einde aan! Ook zo onze mooie vakantiedagen op Bali, maar we kunnen lang nagenieten van onze heftige Javareis en het rustgevende en paradijselijke eiland Bali.
Alles klopte, de voorbereiding, de reis, de herinnering en samen met de 3 generaties Opa, dochter en kleinzoon, dicht met elkaar je eigen beleving invullen. Dit is heel bijzonder!
Het is niet erg en ook niet verdrietig, dat we dit nooit meer samen zullen doen, daar moet je gewoon realistisch in zijn, maar gesteund door de vele lieve reacties van de trouwe volgers op onze reisblog en de honderden foto's die we hebben gemaakt, zullen voor altijd de herinneringen bewaard blijven.

Maandag, 19 augustus het is echt onze laatste dag op Bali, we worden om 15.30 uur pl. tijd opgehaald  en vliegen weg om ongeveer 20.30 uur.

Ik kijk nog heel even om naar de laatste 2 dagen op Bali.
17 augustus is de onafhankelijkheidsdag van Indonesië. Ook de Balinesen vieren uitbundig deze nationale feestdag met veel rood-wit, merah putih vlagvertoon. De toeristen blijven hier onverschillig onder.

We vinden het heerlijk op het resort en combineren het bezoek aan het dorp Ubud met de dansceremonieën die zowel op de open grasvelden als op de binnenplaatsen van de tempels worden uitgevoerd. Het entree kost een schamel bedrag aan rupiahs en de vele toeristen genieten van een bijna 1,5 durend dans en zang optreden.
De Kecak of Apendans wordt uitgevoerd door een grote groep mannen met ontbloot bovenlijf en die allen een kamboja bloem achter het oor hebben. Gekleed in zwart-wit geblokte lendendoeken, geven zij in een grote cirkel rondom een vuurboom in een ritmisch tempo en met deinende bewegingen, hun luidde gelijktijdige zang aan . . . 'tjak' - 'tjak' - 'tjak'. Wat een bijzondere avond.
Gisteren ochtend voor 11 uur hadden we via de hotelreceptie een auto met chauffeur besteld. We hebben hele leuke plaatsjes in het zuiden bezocht. Dat kan Isrid goed regelen. Wayan was onze chauffeur, die ons in de 9 uur durende rondrit voortreffelijk begeleidde.
Misschien niet belangrijk maar noem toch de dorpen en stadjes die wij bezocht hebben.
Kota Mas voor het houtsnijwerk, het zilverdorp Celuk, mondain Seminyak, Kuta en tenslotte het strand van Jimbaran, waar we heerlijk op het strand de geroosterde Snapper vis en King prawns hebben gegeten. De bulderende zee, het schone strand met de vele vele gezellige tafels en stoelen, de mooie ondergaande zon. Wat een ervaring om bij de snel invallende avond te eten op dit strand onder het zwakke licht van de honderden waxine lichtjes.

Het is tijd, we vertrekken. Dank je wel Bali.

Na een 14 uur durende zeer geslaagde vlucht zijn we terug op Nederlandse bodem.
Heel verrassend! Onze dochter Hester met vriend Eize stonden op Schiphol om mij op te halen en naar Texel te brengen.
Op de Teso boot nog een super verrassing! Ik vloog in de armen van Riet en hondje Ties zag eindelijk weer zijn baasje. We hebben elkaar gemist.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frederiek:
    Ben , wat kun je toch prachtig schrijven! Begin nu maar een 'Ben op Texel'
    Isrid en Zeb komen zo bij ons eten. Kan niet wachten om weer een glas wijn met d'r te drinken en haar verhalen te horen...
  2. Mary:
    20 augustus 2013
    Prachtig reisverslag. Heel leuk om het gelezen te hebben. En nu afkicken, zal moeilijk zijn na zo'n intense beleving! Maar ja, Texel is toch jullie eigen Bali.....groet van Mary
  3. T. metsemakers:
    Prachtig ,Ben
    Dank jullie alle 3 dat we deze reis op papier mee konden maken
    Gerrit en Tiny
    Ook dankzij de mooie foto's
  4. Henrie en Liesbeth:
    20 augustus 2013
    Isrid en Zeb bedankt voor jullie verhaal. Ben we bedanken je wel in sept.
  5. Ivana:
    20 augustus 2013
    Wat geweldig moet het zijn om dit samen mee te maken! Wij hebben ook genoten van je prachtige verhalen, al was het op onze vakantiebestemming niet altijd mogelijk om online te gaan! Nu heb ik het ingehaald :-) Super leuk, prachtige foto's! En wat vertel je het mooi! Groetjes voor jullie allemaal
  6. Anja:
    Welkom thuis! Heerlijk mee genoten van jullie prachtige reis! X
  7. Riet:
    20 augustus 2013
    Mijn lieve volgers, dank voor zoveel fijne reacties. Tot ziens. Ben.
  8. Marleen:
    20 augustus 2013
    Welkom thuis Ben, hoop jullie gauw weer te zien bedankt voor jullie mooie verhalen!
  9. Leni Platts:
    20 augustus 2013
    Welkom op Texel Ben. Ik heb ontzettend genoten van jullie prachtige verhalen. Wat een mooie ervaring ,daar kun je lang op teren.
  10. Chantal:
    20 augustus 2013
    Lieve Ben, dochter en kleinzoon.. Jullie hebben geweldig genoten, zo ook wij hier 'aan de overkant ' van jullie prachtige verhalen en foto's. Zo bijzonder om deze reis gemaakt te hebben en zo bijzonder dat wij mee mochten genieten van jullie dagelijkse bezigheden.
    Nu weer terug op jullie eigen honk, eigen gezin, school en werk en vrienden..jullie kunnen denk ik terugkijken op iets geweldig prachtigs en bijzonders ! Liefs van je schoonmaak maatje Chantal
  11. Leonie Poth:
    20 augustus 2013
    Welkom thuis lieve mensen! Fijn dat jullie goed en wel op Nederlandse bodem zijn geland! Rietepiet kan weer lachen want haar maatje is weer 'thuus!' Texel is weer compleet! Bedankt nogmaals voor jullie mooie verhalen en geniet nog maar lekker na! Liefs van WimOne.
  12. Willem diele:
    Ben,
    Tijdens jullie reis naar Indonesië heb ik niet gereageerd, maar ik was iedere keer blij met jullie verhalen. Ook je dochter Isrid schreef vanuit haar hart, heel open en liet soms een stukje van haarzelf zien.
    Ik heb alle verhalen bewaard.
    Jullie hebben niet alleen maar genoten, maar, ook veel emoties beleefd en samen gedeeld.
    Al met al een heel mooie reis, die jullie nooit zullen vergeten.

Willem
  13. Hans Esser:
    21 augustus 2013
    Ben, gewoon goed. Bedankt voor jullie sublieme en menselijke verslagen.
  14. Ellen:
    21 augustus 2013
    Welkom thuis! Ik heb genoten van jullie reis. Al die mooie herinneringen blijven bewaard!
    Lfs
    Ellen
  15. Frank Horstink:
    21 augustus 2013
    Wat zijn jullie mooie ervaringen rijker! Lekker nagenieten nu!
  16. Riet:
    21 augustus 2013
    Dit voelt zó goed! Wat een fijne (laatste) reacties. Nogmaals hartelijk dank namens dochter Isrid en kleinzoon Zeb.
    Groerjes, Ben.
  17. Marjan Lugtigheid:
    21 augustus 2013
    Bedankt voor de alle schitterende en prachtige fotos. Ik ben ontzettend genoten. En weer gezond terug in dit kikkerlandje.
  18. Riet:
    21 augustus 2013
    Dag Marjan, weer heerlijk thuis bij Rietje. Fijn om onze verhalen te kunnen delen. Lfs.
  19. H.A.Maijs:
    21 augustus 2013
    Ben bedankt voor je mooie verslagen en niet te vergeten die van je dochter en kleinzoon. Geniet er nu zelf van nog maals bedankt voor de intens voel en tastbaarheid van dit en tot horens .Ton en Dien
  20. Riet:
    21 augustus 2013
    Ton en Dien, we zijn weer thuis en ik stort me in het dagelijkse ritme!
  21. Sjake & Mies:
    22 augustus 2013
    Ben de allerlaatste reactie nog maals alle verslagen gelezen en bekeken.Je hebt er goed aan gedaan deze reis te maken met dochter en kleinzoon!!!!
  22. Riet:
    22 augustus 2013
    Lieve Sjake en Mies, fijn dat jullie ons hebben gevolgd. Tot gauw.
  23. Jan huisman:
    3 september 2013
    heel mooi gedaan, ben. Groot gelijk om deze reis te maken met je dochter en kleinzoon. De herinneringen zullen nooit meer verdwijnen.
    Jan en Ineke Huisman
  24. Riet:
    3 september 2013
    Jan, dank voor jouw reactie. Het was i.d.d. een heel bijzondere reis en de herinneringen zal ik koesteren.
  25. John Bruininga:
    14 oktober 2013