Het verhaal van Zeb

18 augustus 2013 - Ubud, Indonesië

Zwemmen vind ik heerlijkIk vind Indonesië tot nu toe geweldig! Hoewel ik maar 10% Indo ben, voel ik me wel thuis!
De reis heen viel reuze mee, 13 uur vliegen en dan een tussenstop in Kuala Lumpur. Daarna nog een paar uur. De mooiste plek tot nu vond ik Jakarta, grote gebouwen en Mall's. Ook is er een arme buurte waar je veel mensen ziet bedelen.
Na Jakarta zijn we naar Bandung gaan rijden waar we in een typisch mooi Indonesisch hotel hebben geslapen. Zelf vond ik het heel mooi om te zien hoe een Indonesisch hotel er uit ziet.
Het 3e hotel in Yogyakarta was heel modern, zelf vind ik de moderne hotels iets leuker maar dit hotel was wel heel druk en wordt het snel minder rustig. Ook hebben we veel dingen gedaan wat je in een bepaalde stad kan doen. Zoals: vulkanen beklimmen, verschillende musea gaan bezoeken, en bepaalde voorstellingen gezien. En natuurlijk eten. Zelf vind ik het heel interessant en leuk om te zien hoe mijn Opa vroeger leefde en om te zien waar hij woonde, en ijs at!
Toch is het leukste en beste Hotel onze eindbestemming Bali, Ubud. Een heel mooi hotel met 2 zwembaden en hele mooie hutten waar je in slaapt.
We hebben in Surabaya mijn Overgrootopa's graf gezien. Heel mooi en rustig. Hij ligt op het ereveld een mooie plaats waar de oorlogsslachtoffers van de 2e wereld oorlog liggen,
Je ziet allemaal witte kruisen op een rijtje. We hebben een mooi hart voor het graf van mijn Overgrootopa gelegd.
Overal vind ik Indonesië heel mooi maar ook heel druk. Te veel verkeer en mensen, op de scooter moet je al een mondkapje dragen! Te veel uitlaatgassen, echt niet meer normaal!
Ik heb heel veel ervaring meegekregen nu ik hier ben geweest. En eindelijk kan zien waar mijn Indo vandaan komt!

ZEB

1. Frederiek:
    18 augustus 2013
    Lieve schat , wat een leuk verhaal! Wel even een andere wereld dan Nederland he? Geniet nog even van je 2 zwembaden en het lekkere eten. Je kunt ook paarden huren en langs het strand gaan rijden. Heb ik gedaan met Edwin. Wel een slome knol nemen ... Die van ons sloegen op hol.
    X
  2. Ellen:
    18 augustus 2013
    Heel leuk om jouw verhaal te lezen Zeb! Geniet nog even van de laatste vakantie dagen op Bali.
    XL
  3. Leonie Poth:
    18 augustus 2013
    Fantastisch Zeb om uit ' je eigen pen' te lezen hoe je je Indonesie-reis tot nu toe hebt ervaren als nazaad van een Indo! Heel bijzonder dat dit nu allemaal mogelijk is , na 13 uur vliegen! Mijn opa moest destijds er veel langer over doen op de boot....en dan was het voor zijn familie en vrienden vaak een afscheid voor het leven....geniet met volle teugen en voor straks Selamat Jalan kembali en sampai jumpa di Negeri Belanda! Liefs, WimOne.
  4. Sjake & Mies:
    18 augustus 2013
    Leuk verhaal Zeb dat vergeet je nooit meer.Gedenkwaardige foto op het kerkhof