Herinneringen aan een Betjak

11 augustus 2013 - Yogyakarta, Indonesië

Tochtje met de betjak! Lachen!

Ik herinner me sommige 'snuisterijen' uit ons vroegere ouderlijk huis nog heel goed. Grappig genoeg zijn het hoofdzakelijk dingen uit Indonesië waar mijn interesse naar uitging en die ik me nog zo goed voor de geest kan halen. Zo was er dat 'uit-1-stuk-hout-gesneden' varken van wel 30 cm lang met daaromheen, erover en erop allerlei andere biggetjes. Ik weet nog hoe ik met mijn kleine meisjes vingers de contouren van dat houtsnijwerk volgde. Ook waren er de houten varkentjes, ook prachtig bewerkt en zwart geblakerd of geverfd met een stekelige staart. Een ervan staat nu bij mij thuis op mijn buro-tafel.

Echt gewèldig was de miniatuur zilveren Betjak ( een mooi versierd fietskarretje met een luifel om hooguit 2 mensen in te vervoeren ) daar had ik zo mijn prinsessen dromen bij......

Ik moest en ik zou dus in een Betjak tijdens onze reis maar in Jakarta zijn deze karretjes afgeschaft omdat ze niet meer passen in het drukke verkeer van de stad. Tot mijn grote vreugde rijden ze in Yogjakarta nog wél. Dus daar gingen we vandaag! die van mij 'heel hip' aangedreven door een brommer! En zo ben ik alweer een mooie ervaring rijker........

PS Bekijk ook even de video die ik maakte vanuit de Betjak!

Isrid

1. Eunice:
    10 augustus 2013
    Wat leuk, Isrid! Ik herinner me het varken met de biggetjes bij jullie thuis ook nog. En ik heb een piepklein zilveren betjakje, gekocht in Yogja, ik denk zo'n jaar of 20 geleden. Grappig, hè? Geniet nog maar heerlijk van jullie prachtige reis en ik lees jullie verhalen met veel plezier. Dikke kus
  2. T. metsemakers:
    leuk jullie verhaal te lezen,het doet ons weer denken aan onze reis 23 jaar geleden.we lezen het met plezier. en ook de foto's zijn mooi.
    geniet van de reis
    Gerrit en Tiny
  3. Joke en Rob van Damme:
    11 augustus 2013
    De behoefte om dat mooie en bijzondere land ook een keer te bezoeken, neemt alleen maar toe.
    Geweldige indrukken doen jullie op!
  4. Gabrielle:
    11 augustus 2013
    Het blijft een gezellig verslag we genieten met jullie mee grt gaby