Van Jakarta naar Bandung

7 augustus 2013 - Bandung, Indonesië

Batavia Stad Nationaal Museum

Na een geweldige avond en (weer)zien van de familie vertrokken we de volgende ochtend -  7 augustus - vroeg (07:30) voor een tour door Jakarta. Samen met onze gids Henra en chauffeur Ribno gingen we op weg in ons mini-busje naar het Nationaal Museum. Daar kon ik mijn hart ophalen bij alle prachtige oude kleding en weefsels (soms gemaakt van hout!) , het vlechtwerk, de oude koloniale meubels en noem maar op!
Daarna gingen we door naar het Nationaal Monument dat symbool staat voor de onafhankelijkheid van Indonesië: een rank, slank en hoog monument met een gouden top op een mooie open plek. Het begon onderhand al pittig warm te worden! Het oude Batavia stad was de volgende stop. Het lijkt misschien wat 'suf' zo'n georganiseerde tour met gids en chauffeur maar tegelijkertijd is het toch wel erg leuk. Henra is helemaal 'up-to-date' met alle nieuwtjes en social media, we kunnen hem alles vragen en ik heb het idee dat we door alle gesprekken onderweg veel meer leren dan we anders hadden kunnen doen. tegelijkertijd kan Ben zijn Bahasa Indonesia flink oefenen. Hij gaat als een speer! Iedereen moet om zijn grapjes lachen en noemt hem 'Opa Ben'.
Batavia Stad was heel erg bijzonder om te zien, een beetje vergane glorie maar de sfeer zoals we kennen uit de romans over het oude Indië. Nanog een bliksem bezoek aan de haven waar de traditionale Indonesische houten boten liggen gingen we door naar de Botanische Tuinen van Bogor. Ooit aangelegd door de Britten en als het ware een oase, een soort van Vondelpark te midden van de stad. Inmiddels begon ik eraan gewend te raken om continue aangestaard te worden. Mijn lengte en verschijning vallen op en er wordt uitbundig gedag gezegd, gelachen of 'stiekem' foto's van me gemaakt. Ik sta nu denk ik op mening Indonesische Facebook pagina ;-)
Via de Puncak Pas rijden we naar Bandung waar we in de vroege avond aankomen in het charmante hotel Sukajadi. Na een overheerlijke Gado-Gado en Soto Ajam gaan we lekker slapen.....
Isrid

1. Gabrielle:
    8 augustus 2013
    Tuurlijk val jij op met je blonde haar en je prachtige verschijning geniet van je reis samen met Zeb . Het moet voor hem een hele belevenis zijn grt Gaby
  2. Joke en Rob van Damme:
    8 augustus 2013
    Dag Isrid !

Het plezier straalt er vanaf !! Ook voor ons is het nu genieten geblazen. Zijn benieuwd naar jullie volgende indrukken.
  3. Hester:
    9 augustus 2013
    wat heerlijk om jullie verslag te kunnen lezen en mee te genieten met jullie belevenissen. zo ben ik er toch een beetje bij! heel veel liefs!
  4. Eunice:
    9 augustus 2013
    Erg leuk om de verhalen te lezen. Ik ga ook een beetje terug in de tijd: lang geleden was ik ook in Indonesië en heb daar zo genoten van de natuur, de cultuur, de mensen, van alles! Een fantastisch land! Genieten jullie maar fijn verder, ik lees met plezier jullie belevenissen. XX
  5. Riet:
    9 augustus 2013
    Gaby, Joke en Rob, Hes en Enice, dank voor het posten van jullie reactie op deze pagina!
  6. Els Huisman:
    9 augustus 2013
    Ik heb je gevonden via facebook van corrie g.
    Veel plezier daar. Ik zal het ook tegen Eveline zeggen.
  7. Riet:
    10 augustus 2013
    Dat is goed Els, leuk dat je ons volgt!