Voorpret Java-Bali reis

22 mei 2013 - De Koog, Nederland

Het uitstippelen is begonnen.

Het is onze bedoeling om in augustus een rondreis te maken over ‘t eiland Java en de laatste 4 dagen van onze vakantie op ‘t eiland Bali door te brengen. Ik bedenk me nu, hoe weinig we geografisch nog weten waar de steden als Bandung of Yogyakarta liggen? We pakken er gewoon een handig kaartje bij, voor jullie vast ook wel nuttig!

Java en BaliDe dikke lijn op het Java-kaartje geeft onze route aan die wij gaan volgen.

Er komt een lieve mail binnen van mijn dochter met de gegevens van de basis-reis Java-Bali, zoals ons reisburo 333 travel heeft samengesteld.

Hi papa,

Ik heb vanmiddag even gebeld met Marieke (333travel) en ik heb via de site hun basis persoonlijke (dus niet met andere mensen) rondreis Java en Bali gekopieerd en die vind je in de bijlage. Je ziet er de highlights in en een dag tot dag schema. Ik denk dat dit heel goed als basis kan dienen en we kunnen dit aanpassen naar onze wensen: Langer op een plek blijven, op een andere plek logeren of een ander hotel etc etc. Maar nogmaals: deze basis is fijn. Kijk ook maar even rustig naar die basis rondreis wat je ervan vindt en wat je anders zou willen.

Dikke kus!Is

In de bijlage die ik open, staat de uitgebreide reis uitgewerkt vanaf Schiphol, de dag van vertrek tot de aankomst in Jakarta, de hoofdstad van Indonesië en daarna alle vakantiedagen verdeeld over de belangrijkste plaatsen met hun vele bezienswaardig- heden.

Voor jullie ‘thuisblijvers’ geef ik een korte beschrijving van de reisplanning:

Met een aan ons ter beschikking gestelde ‘privé’ chauffeur met auto plus airco, beginnen we de tour door Jakarta en bezoeken de stad Bandung en Bogor, waar we de Botanische tuinen bezichtigen, vroeger beter bekend als s’Lands Plantentuin Buitenzorg. Het berggebied Puncak, waar de immense theeplantages liggen is in het programma opgenomen, net als het bezoek aan Yogyakarta en de Kraton van de Sultan, maar ook de batik centre en de zilversmederij. De Borobudur -en de Prambanan tempels zijn de toeristische ‘toppers’ van Indonesië. Deze Boeddistische heiligdommen zijn zeer de moeite waard te bezichtigen.

De reis gaat verder naar de Oost Javaanse bruisende stad Surabaya, waar wij 2 dagen zullen verblijven en hier gaan we op zoek naar mijn verleden. We hopen dan mijn vroegere scholen te vinden en het adres waar wij gewoond hebben. We bezoeken zeker ‘t Ereveld Kembang Kuning in Surabaya waar mijn vader als oud KNIL militair ligt begraven. Op 15 augustus vliegen we met Garuda Airlines naar het prachtige eiland Bali, waar we getrakteerd worden op de Balinese cultuur, dans, tradities en de schoonheid van volk en natuur. Na 4 dagen genieten van onze laatste Bali-toetje, zal helaas de tijd aanbreken voor onze retourvlucht naar Nederland.

Sampai jumpa lagi, Ben.

1. Marleen:
    22 mei 2013
    Wauw wat een belevenis en wat mooi om dat straks met elkaar te gaan meemaken. Ik kijk uit naar de reisverslagen om zo er ook wat van mee te krijgen! Groetjes van Marleen
  2. Hester:
    23 mei 2013
    klinkt helemaal prachtig,wat een fantastisch reis plan! ik kijk uit om via jullie verhalen een beetje mee te reizen...
  3. Frank Sukel:
    10 juni 2013
    Dag Ben,

september 2012 ben ik in Indonesië geweest en was ook in Surabaya. Heb je daar al contacten of wil je dat ik je introduceer bij mensen die ik daar ontmoet heb en die jou waarschijnlijk kunnen rondleiden en helpen zoeken naar je oude school. Laat me maar even weten als dat het geval is.
  4. Nelleke:
    15 juli 2013
    Dat gaat echt een belevenis worden deze reis, en wat leuk om deze mooie reis ook een beetje mee te mogen maken !! Veeeeel groetjes van Nelleke
  5. Corrie Gottschal:
    17 juli 2013
    Heel benieuwd naar je reisverslagen Ben! Spannend!